Senin, 03 Maret 2008

Kuasa Satu Undi

Salah satu kemestikan bagiku setiap hari apabila jam lapan malam akan menonton Berita baik di TV 3 atau RTM 1. Tetapi sejak akhir-akhir ini aku berasa bosan dengan berita yang dipaparkan. Nampaknya bukan lagi berita, tetapi penuh dengan kempen. Lalu aku cuba pula melawat ke TV 9, begitu juga sama sahaja nadanya dengan TV 3 dan RTM. Buka pula TV 7, kempen juga. Lalu aku pun mengambil keputusan menutup TV. Tak perlulah tengok, kalau semua berita sudah bertukar menjadi kempen.

Bukan bermakna aku anti kerajaan. Sudah lama aku menyokong kerajaan. Ayahku (arwah) sendiri orang kuat UMNO, begitu juga kakakku sendiri adalah Ketua Wanita UMNO Bahagian. Sudah tentu kini dia bertungkus lumus bersama-sama berkempen untuk parti dan calon BN. Walau bagaimanapun dalam memilih pemimpin, eloklah kita ikut nasihat mufti negeri Perlis yang menyatakan bahawa pilihlah individu bukan parti. Kita boleh menilai siapakah individu tersebut, sama ada sesuai untuk dijadikan pemimpin kita. Janganlah kita tersalah pilih. Mereka ini akan menentukan masa depan kita, masa depan Negara kita.

Gunakanlah kebijaksanaan semasa mengundi. Meskipun satu undi, boleh mengubah masa depan kita. Itulah kuasa rakyat, kuasa di tangan kita.

Tidak ada komentar: