Minggu, 08 Agustus 2010

Malam Puisi Citra Gemilang


Persembahan daripada kumpulan pelajar, PPISMP PA, Semester 3.


Dr. Hussin Sarif, Pensyarah Jabatan Bahasa mendeklamasikan sajak.

Menghadiri majlis Malam Puisi Citra Gemilang anjuran Jabatan Bahasa Institut Perguruan Guru, Kampus Tun Hussein Onn, Batu Pahat. Malam Apresiasi Puisi IPGTHO itu diadakan pada 3 Ogos yang lalu bertempat di Dewan Seri Budiman. Hadir sama Pengarah Institut Tn. Haji Aziz bin Abu Bakar dan Timbalan Pengarah, En. Mohamed Rahmat bin Md. Yasin.

Wakil PPJ (Persatuan Penulis Johor)yang turut sama memeriahkan majlis ialah Mohd Taufek bin Mahmud dan Shapiai Mohd Ramly.

Ketua Jabatan Bahasa, Tn. Haji Ahmad Abu menyatakan Malam Puisi ini adalah kelangsungan daripada Kursus dan Bengkel Puisi pada 28 Julai lalu yang di adakan di Dewan Ilmu dengan kerjasama PPJ dan juga Dewan Bahasa dan Pustaka Wilayah Selatan. Beliau juga menyatakan bahawa objektif utama Malam Citra tersebut adalah untuk membudayakan seni pengucapan puisi secara persis sebagai pemupuk jati diri dalam kalangan guru pelatih.

Dalam persembahan malam itu, kebanyakan perserta adalah pelajar-pelajar sendiri. Mereka mendeklamasikan sajak-sajak bertemakan bahasa dan juga mendendangkan puisi tradisional, seperti syair, pantun dan seloka.

Tuan Pengarah dan Timbalan Pengarah sama-sama mendeklamasikan sajak karya mereka masing-masing. Pensyarah-pennsyarah pula yang turut mengambil bahagian ialah Dr. Hussin Sharif, Mohd. Yusuf Abdullah dan Tn. Haji Khairil Sulaiman.

Tidak ada komentar: